אלו טעמים לא היו ב'מן'? ר' כתריאל שטיין עם טעמים ומנהגים

עמית דניאל 2 Comment on אלו טעמים לא היו ב'מן'? ר' כתריאל שטיין עם טעמים ומנהגים

ר' כתריאל שטיין בפינתו הקבועה בתכניתה של בתו – השפית מירי זורגר – "ניחוחות שבת" • על הבצל ומעלותיו וחשיבות אכילתו בשבת • בצל זה מלשון 'בצילא דמהימנותא' שאנו מבקשים בשבת 'ופרוש עלינו סוכת שלומך'

צילום: Abir Sultan/Flash 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מדי שבוע בתכנית "ניחוחות שבת עם השפית מירי זורגר, עולה לשידור אביה – ר' כתריאל שטיין – ומפליא בדברי תורה המענגים את מאכלי השבת. השבוע שוחח ר' כתריאל על גודל חשיבות הבצל במאכלי השבת.

"אומרים שב'מן' שירד מן השמים במדבר לא היה טעם של בצל ושום. מדוע? מאחר ובצל ושום זה נגד מחלות וחיידקים והיות ואנשי המדבר היו מחוסנים כמו שכתוב 'רגלכם לא בצקה..' כלומר לא היו מחלות ובעיות רפואיות אזי לא היו זקוקים להם משכך יש עניין לענג את השבת ולהוסיף את הבצל".

"נוספים על כך" ממשיך ר' כתריאל "דברי הרה"ק רבי פנחס מקוריץ זיע"א שאמר שבצל זה מלשון 'בצילא דמהימנותא' שאנו מבקשים בשבת 'ופרוש עלינו סוכת שלומך'. עוד עניין חשוב היה אצל תלמידי הבעל שם טוב הקדוש זיע"א שנהגו לחתוך את הבצל בעצמם. שאלו פעם את תלמיד הבעל שם טוב למה הוא חותך בעצמו? הוא ענה 'אסור לחתוך הרבה לפני הסעודה' אבל היה בזה ייחודים גודלים יותר. היה תלמיד של הבעל שם טוב שהיה נכנס לחדר ועושה ייחודים לפני שחתך את הבצל"

"טעם נוסף" מוסיף ר' כתריאל "זה הנושא של המלאך הממונה על הפרנסה 'חת"ך'. זה לא רק עניין של פרנסה זה גם עניין של חיים כמו שאומרים בראש השנה ויום כיפור 'החותך חיים לכל חי' שזה גם כן רמז" אמר.

לסיום בירך ר' כתריאל "שבע"ה יהיו השפעות טובות וגשמי ברכה לעם ישראל".

האזינו:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שכחתם להזכיר טעם נוסף שלא היה במן, טעם של חציל בטעם כבד

  2. 1

    בדיחה ההיה חוץ מבצל ועוד כמה דברים בודדים שאיננו יודעים תסתכל בכתוב חבל על תדבר שטויות